چکیده :هیـات الرضا کـه به نام عبدالرضا هلالی درون تهران شناخته شده است، چاک هلالی درون اطلاعیـه ای اعلام کرد امسال درون دهه اول محرم برنامـه ندارد. چاک هلالی رضا هلالی و روح الله بهمنی دو مداحی هستند کـه بازداشت آنان توسط سخنگوی قوه قضاییـه درون ماه‌های اخیر تایید شده است....


کلمـه – گروه خبر: “هیـات الرضا” کـه به نام عبدالرضا هلالی درون تهران شناخته شده است، درون اطلاعیـه ای اعلام کرد امسال درون دهه اول محرم برنامـه ندارد.

رضا هلالی و روح الله بهمنی دو مداحی هستند کـه بازداشت آنان توسط سخنگوی قوه قضاییـه درون ماه‌های اخیر تایید شده است.

به گزارش کلمـه نخستین بار غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت درون مجلس شورای اسلامـی درون واکنش بـه شایعه‌ی بازداشت مداحان معروف تهران، اعلام کرد: چاک هلالی “در حال حاضر تنـها نام دو مداح بـه نامـهای «ع – ه» و «ر – ب» مطرح هست که بعد از هشت روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شده‎اند و درباره‌ی دیگر مداحان هنوز مسأله‌ای مطرح نشده هست و بنده اطلاعی ندارم.”

درباره اتهام این مداحان شایعات زیـادی از جمله جاسوسی به منظور چند کشور بیگانـه مطرح شد کـه نـهایتا آنـها با تودیع وثیقه آزاد شدند. چاک هلالی گفته مـی‌شد کـه مداحان از طریق ارتباط با چند زن تبدیل بـه عامل جاسوسی به منظور اسراییل شده بودند. بر اساس اخبار منتشر شده این مداحان توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند و نـهایتا با عدم تمدید قرار بازداشت، با تودیع وثیقه آزاد شدند. آنان بعد از آزادی با انتشار پیـام‌هایی درون صفحه‌های اینستاگرام خود خبر از ادامـه فعالیت‌ها و نفی شایعات دادند.

اما بـه نظر مـی‌رسد تعطیلی هیـات هلالی درون این ایـام کـه مـهمترین ایـام سال به منظور فعالیت مداحان واستفاده ابزاری از تریبون مداحی هست پیـام مـهمـی داشته باشد.
هلالی و دیگر مداحان شبیـه او چون منصور ارضی و …ایـام محرم و دیگر عزاداری‌ها را بهانـه‌ای به منظور حمله بـه شخصیت‌های اصلاح طلب، دولتی ( البته دولت روحانی) و تحول خواهان مـی‌‎د و با فحاشی و نفرین بازار خود را گرم نگه مـی‌داشتند. مداحی این قبیل مداحان و فحاشی‌هایشان درون تریبون‌های عزاداری کـه بعضا با جملات سخیف همراه بود مورد اعتراض مسیح مـهاجری مدیرمسوول روزنامـه جمـهوری اسلامـی  قرار گرفت بـه طوریکه او امروز درون سرمقاله این روزنامـه با اشاه بـه بازداشت این دو مداح نوشت: “هنوز از بازداشت چند مداح از همـین نوع «جدیدالاختراع» مدت زیـادی نگذشته و افکار عمومـی با سوال‌های زیـادی درباره اینکه چرا حتما در این صنف افرادی وجود داشته باشند کـه به جرم ارتکاب بدترین تخلفات قانونی و اخلاقی و شرعی بازداشت شوند مواجه است. از این فاجعه بالاتر این هست که بعضی از این جدیدالاختراع‌ها که تا مرتکب این قبیل ارتکابیـه‌‌ها نشوند نمـی‌توانند مداحی! کنند. این، یک فاجعه هست که دامنگیر جامعه اسلامـی و انقلابی ما شده و درحال گسترش و عمـیق‌تر شدن است.”




[هیـات هلالی تعطیل شد « سایت خبری تحلیلی کلمـه چاک هلالی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 03:24:00 +0000